Min baggrund

1982 - 1982

Naturvidenskabelig Basisudd. ved Roskilde Universitet

1982 - 1984

Studerende / Ansat hos Danmarks første hundepsykolog, Arne Sørensen.

1984 - 1989

Lærerstuderende v. Holbæk Seminarium

Liniefag Biologi m. speciale i etologi, - dyrs adfærd

Liniefag Engelsk

1989 - 1992

Instruktøruddannelse i Schæferhundeklubben

Aktiv hundefører / konkurrencedeltager (BHP-programmet )

Træner i Schæferhundeklubben

1989 - 2004

Lærer i folkeskolen

1992 -

Oprettede egen hundeskole

Uddannelse af servicehunden Ayla.

2004 -

Kredsformand i Dyrenes Beskyttelse, Sorø

2005 -

Aktiv hundefører ( Politihunde-programmet / PH )

2006

Brevkasseredaktør på ugeaviserne Glumsø Ugeblad, Fuglebjerg-Posten, Sorø Posten og Ringsted Posten.

Brevkasseredaktør på Vestsjællands ugeblad, LOKAL NYT

Udvidelse af SOR Hundeskole med yderligere 2 afdelinger

Under min 2 årige uddannelse hos og mit samvær med hundekonsulent Arne Sørensen arbejdede / studerede jeg 5 - 6 dage om ugen. Vi havde dels dage, hvor vi kørte på konsultationer til folk med hundeproblemer i hele landet (ca. 5 - 8 hunde pr. dag), dels "indlæggelser" på en hundepension i Mern, hvor specielt adfærdsvanskelige hunde blev taget til opdragelse/terapi.

Desuden havde vi fællestræning bl.a. i Ishøj, og ofte var jeg med Arne Sørensen ude om aftenen til nogle af hans utallige foredragsarrangementer. Det var selvsagt en meget spændende, lærerig og temmelig komprimeret tid, hvor jeg fik en masse indblik og erfaring i hundeproblemer og problemhunde. Ca. 3000 problemhunde stiftede jeg sammenlagt bekendtskab med i den tid, hvilket har givet mig et unikt solidt grundlag for mit virke med hundene i dag. Teoretisk lå jeg heller ikke på den lade side. Hvad jeg ikke selv kunne finde på at læse om hunde og adfærd, fremskaffede Arne.

Min uddannelse og mit sideløbende virke som folkeskolelærer har bidraget til min rolle som underviser, instruktør og vidensformidler.Samtidig har de psykologi- og pædagogikkundskaber, som læreruddannelsen har givet mig, bidraget til en større forståelse af de menneskelige aspekter, som ethvert hundehold også indeholder.

Jeg har derud over gennemgået diverse kurser og seminare hos flg. etologer / hundeeksperter :

René Sjøberg (S), Ekspert i hundesprog (Hundemøder)

Åsa Ahlbom og Agneta Geneborg (S), Eksperter i racesammenligninger (Udvidet Racekundskab)

Lars Fält (S), Etolog (Alm. adfærd, Spor)

Anders Hallgren (S), Hundepsykolog ( Motivation & Drivkraft, Lederskab, Smerte, Sygdom & Problemadfærd)

Marie Hansson (S), Hundepsykolog (Mental træning)

Runar Næss (N), Ulveekspert (Sammenlign.hund/ulv)

Sune Steffensen, ID-hundefører v. politiet (Hundens lugtesans)

Bente Iversen, Dyrlæge (Alm. hundeadfærd, Hundemøder)

Søren Risager, DM/EM-hundefører, Aut. Instruktør, (Spor, Lydighed, Forsvarsarbj.)

Suzanne Clothier (USA) Prof. instruktør (Alm. hundeadfærd)

Patricia McConnell (USA), Ph.d. (Alm. hundeadfærd, aggression)

Jan Fennell (UK), Prof. Instruktør (Alm. hundeadfærd, hundesprog)

Ismaël De Vos (BE) Klikkertræning IPO gr. A-B-C

Mia Skogster (FIN), 2 x FMBB IPO Verdensmester (IPO Lydighed)

Knut Fuchs (D), 2 x FCI IPO verdensmester, 1 x FMBB verdensmester. (IPO, B & C)

Peter Scherk ( D )( 1 x FMBB Verdensmester og 2 x FCI Verdensmester i IPO ) & Connie Scherk ( D ) ( 3 x podiepladser v. det tyske mesterskab, 4 x VM-deltager, IPO ), seminar i lydighed, IPO.