Lydighedskurser

Hverdagslydighed er en nødvendighed, når man får hund i huset, hvad enten hunden skal bruges til familiehund, jagthund, agilityhund eller brugshund.

En god basal lydighed på hunden gør hverdagen nem, så det er dejligt og sjovt at være hundeejer. Ligeledes er det væsentligt, at man som hundeejer ved en del om, hvordan hunde tænker, reagerer og føler, - hvilke behov de har, - hvad der styrer deres adfærd, og dermed også hvilket ansvar man har påtaget sig.

Derfor indeholder de såkaldte lydighedskurser i SOR Hundeskole også en hel del adfærdsforståelse. Denne blanding af adfærdsforståelse og undervisning i basale lydighedsøvelser er essentiel for det gode forhold mellem hund og ejer, som bygger på en ballancegang mellem krav og tilbud. Alle racer, med eller uden stambog, er velkomne i SOR Hundeskole.

Jo tidligere man får begyndt, des bedre. Omvendt er det aldrig for sent at lære nye ting, hvis hunden ikke er kommet helt rigtigt fra start. Uanset hvad, anbefales det, at alle starter på kurset ”Pack Bonding 1” eller tilsvarende for at lære det grundlæggende indenfor Pack Bonding metoden.